LOVE!

Hej på er! Har haft en underbar dag uppe i travstallet. Jag och Bella stack dit så vi var där runt halv nio. Där pratade vi med ena tjejen som skulle va med och visa oss massa saker under dagen. Sen kom Sissel och då följde vi med och hämtade spån. Sen kom fler som skulle va med. Efter det fick vi göra lite "skitgöra", tyckte dock det var kul ändå. Skulle kunna bo i stallet.. Sen fick vi börja borsta hästarna och sela dom. Sen var det ut i skogen som gällde. Var ute ett bra tag, Bella körde mest eftersom mina fingrar frös så jag tappade känseln. När vi väl kom tillbaka fick vi sela av dom och in med dom i boxarna igen. Fick "lunchrast" i en timme. Åt pastasallad med kyckling som Bella gjort, sen halvsov jag på soffan medans dom andra körde hänga gubben. Efter det skulle vi gå ner igen. Då fick vi välja om vi ville åka dubbel-sulky med en av "lärarna" med en stor häst ute på travbanan eller om vi ville rida på en. Alla välde dubbel-sulky förutom jag och Sissel. Var ju riktigt fränt att sitta så där högt upp. ^^ Sen slutade vi. Haft en riktigt underbar dag, vill tillbaka! Finns ju så man kan gå på travskola där och så har dom några aktiviteter under sportlovet. Ska kolla upp det där. 
När jag va liten tjatade jag på mamma hela tiden att jag ville ha en häst. Jag har massa hästböcker, serietidningar om hästar och var även medlem i pollux klubben ett tag. Min dröm var då att bli en riktig hästtjej.

Vaknade för kanske 20 minuter sen, sov en stund på soffan. Nu är min moster här, så jag sitter med datorn i köket. Det första jag gjorde när jag kom hem var att duscha, sen kom min kurator hem till mig med några papper jag skulle läsa igenom för att ha med mig till advokaten på måndag. Ska kolla upp massa olika saker på internet nu och fika med familjen tror jag. Får se om jag bloggar senare ikväll. Pusspåer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0