Jag lever :D

Hejdär! Kom som sagt hem igår, vilket var underbart härligt. Blev mött av pojkvännen utanför församlingshemmet och fick skjuts hem.
'
Även fast jag knappt minns vad vi har gkort försöker jag berättar lite kort om veckan i Berlin
'
Tisdag
Gick upp runt klockan 2 för att fixa lite, äta och sen åka mot församlingshemmet. 3 gick bussen därifrån till Gardermoen. Flyget gick halv 7 (?). Var fett nervös, men det va sjukt härligt att flyga faktiskt.
Så fort vi kom fram lämnade vi bagaget och fixade oss lite snabbt innan vi stack iväg på en stadsrundtur och senare middag på stan.
Onsdag
Var tvungen att gå upp tidigt för vi skulle möta upp våran svenska guide på tågstationen. Sov på tåget påväg till Sachenhausen. Gick runt där någon timme och tog bilder. Hemskt att se allting. Åt lunch på en äcklig "restaurang". Hem till kyrkan för veckomässa. Fick fixa oss efter det och sen iväg på en grekisk restaurang.
Torsdag
Bellas fördelsedag då. 
Började med att vi fick sova lite längre och sen åkte vi till Berlin muren. Checkpoint Charlie med museum, East side gallery och Bandenburger Tor. Sen åkte vi tillbaka till kyrkan och fixade oss innan stadstävlingen. Då skulle vi, med hjälp av en ungdomsledare, åka till 4 olika platser. Vi tog oss till Tv-tornet och Checkpoint Charlie bara. Fy helvete va svårt det var! :o Runt åtta ringde Stefan och sa att vi var tvungna att börja åka mot Hard Rock Café. Där inne började jag få ont i magen, mådde inte alls bra. Men det var kul ändå. Maten smakade skkit men det gjorde inte mig något eftersom jag mådde såpass dåligt. Det var härlig stämning där, personalen va super go! Helt plötsligt kommer dom skuttandes fram och börjar dansa ? xd Sen fick vi även live-musik. Det helt klart bästa var ju att dom sjöng för Bella, när hon stod på en stol i typ mitten. Sen fick hon en sån där fin shake eller va det heter. Super gulligt! Innan vi åkte passade jag på att köpa med en t-shirt till Micke.
Fredag
Började ju få ont i magen när vi var på Hard Rock Café. Spydde hela natten och sov inte på hela natten. Ringde mamma mitt i natten och pratade lite med henne. Har aldrig mått så dåligt. Slutade med att jag tog täcke, kudde och en filt och drog med in på toaletten och låg där. Mådde dåligt på morgonen också. Var tvungen att packa och allt det där. Pratade med Stefan och tog sen hissen upp, vilket inte slutade bättre. Fick mer eller mindre springa till toan då. Trodde då att jag itne skulle klara tunnelbanan eller flyget hem. Men när vi kom till tunnelbanan, satte jag mig ner på golvet och somnade tills vi var framme och skulle av. När vi väl kom till flygplatsen somnade jag sittandes på golvet och blev väckt av Bella som sa att vi fick lunch, mådde dock fortfarande dåligt så åt inget. La mig sen ner på samma ställe och somnade tills vi skulle checka in bagaget. Efter säkerhets kontrollen somnade jag på golvet igen flertal gånger. Efter att ha varit på flygplatsen i cirka 4 timmar skulle planet gå och då mådde jag inte lika illa. Så jag klarade att flyga hem trots allt, fick även i mig ett glas fanta och knäckebröd som vi fick på planet. Sen när vi kom till Oslo var det 2 timmars buss hem.
Idag
Är typ "öm" i magen efter den hemska natten, har ont i halsen och är jätte trött. Igår somnade jag så fort jag satte mig ner. Och förut sov jag på tre stolar i köket innan jag orkade förflytta mig till soffan. Micke åkte hem för att byta däck och lämna en grej till farsin. Försökte få tag i honom när maten var klar men misslyckades. Nu kom han precis hem.
'
Får se om jag skriver mer sen, och lägger upp lite bilder.
Peace ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0